"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

Az érzékek világa és a szellem világa

6 előadás, 1911. dec. 27. – 1912. jan. 1., Hannover

Rudolf Steiner, 1912 (GA 134)

TARTALOM:
A valóságot megragadó gondolkodás. A Jó mint teremtő, a Rossz mint halált hozó princípium. Az ember felépítésében létrejött négy rendellenesség. A gondolati út mint a feltámadás mai útja. Az anyag, a tér: széttöredezett szellem. Az ideg-anyag, az izom-anyag, a csont-anyag kialakulása. Az ásványi és a növényi lét keletkezése a Földön. Az ember kettős lénye: a mirigykiválasztás és emésztés rendszere, valamint az ideg-, az izom- és csontrendszer. Az ember elsorvadó és keletkezőben levő szervei. A karma technikája.


FEJEZETEK:

1. - Hannover, 1911. december 27.

[A csak helyes gondolkodástól négy lépcsőn át a valós gondolkodáshoz. A Megismerés Fája.]

2. - Hannover, 1911. december 28.

[Az érzéki világ – a működő akarat világa. A keletkezés és elmúlás világa – a működő bölcsesség világa. A jó mint teremtő, a gonosz, mit halált hozó princípium.]

3. - Hannover, 1911. december 29.

[Az ember finom felépítésében létrejött négy rendellenesség. Az Én tiszta gondolatának megragadása. A gondolkodás megfigyelése – a gondolati út mint a feltámadás mai útja.]

4. - Hannover, 1911. december 30.

[Az anyag a térrel együtt a szellem széttöredezésével keletkezik. Az ideg-anyag, izom-anyag, csont-anyag kialakulása. Az ásványi és növényi lét keletkezése.]

5. - Hannover, 1911. december 31.

[Az ember kettős lénye: az érzékileg észlelő, a mirigykiválasztást és emésztést folytató, valamint az idegi, izom- és csontrendszerrel bíró ember. A vér sajátos eredeti, majd a Paradicsomot követően változott szerepe az Én fejlődésben.]

6. - Hannover, 1912. január 1.

[A teremtő Ige – az ember elmúló és keletkező szervei. Növény-szervek és emberi szervek összefüggése – a gyógyítás alapjai. Az ember szabadsága és felelőssége a Földfejlődés teljesüléséért.]