"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

A goetheánizmus mint átalakulás-impulzus és feltámadás-eszme

Embertudomány és társadalomtudomány

12 előadás, 1919. jan. 3. – febr. 2., Dornach

Rudolf Steiner, 1919 (GA 188)

TARTALOM:
Az antropozófia válasza a kor legfontosabb kérdéseire. Az ember helyzete a tudati lélek korszakában. A mostani kor lényege. Az ember lelki-szellemi oldalának viszonya a fizikai-testi oldalához. Az újabb történelem átszellemítése. Pogányság, zsidóság és kereszténység. A goetheánizmus mint reményhangulat. A XIX. század fordulópont az emberiség fejlődésében. Az embertudomány viszonya a társadalomtudományhoz. Népvándorlás egykor és ma. A társadalmi homunkulusz. Milyen alakban jelenhetnek meg korunkban a társadalmi követelmények? A tudomány fejlődésének elszakadása a személyes emberitől. A három előfeltétel az ember világhoz, a másik emberhez és a szellemiséghez való viszonyában.


FEJEZETEK:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.