"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

A természettudomány és az emberiség világtörténeti fejlődése az ókor óta

6 nyilvános előadás, 1921. máj. 15–16., Dornach, és máj. 21–24., Stuttgart

Rudolf Steiner, 1922 (GA 325)

TARTALOM:
A XIX. század közepe mint fordulópont a szellemi életben és ennek előkészítése a XV. század óta. A IV. század jelentősége az európai fejlődés számára. A szellemi élet átalakulása és a népvándorlások időszaka. A szimbolikus-kultikus cselekvések változása. A vallási tartalom intézményesülése és ennek következményei. Az imaginatív és az inspiratív megismerés kihatása az ember lelkialkatára. A történelemkutatásban alkalmazandó módszer az ősi kultúrák mélyebb megértése céljából. Az ősi népek szellemi állapota. A fogalmak árnyékvilága a tudati lélek korszakában. A dél-európai, az észak-afrikai és az elő-ázsiai népek tudatának változásai a IV. században. A kelet-európai népek befolyása.


FEJEZETEK:

I.
1.
2.
II.
1.
2.
3.
4.