"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

Ember és világ - a szellem működése a természetben; A méhek lényéről

Rudolf Steiner, 1923 (GA 351)

TARTALOM:
A pillangó. Az ember és a Föld északon és délen. Ciánsav és nitrogén, szénsav és oxigén. A hidrogén lényege. Az üstökösök természetéről. Az anyagok hatékonysága a világegyetemben és az emberben. A gyermekbénulás okairól. A növények növekedése. A méhek és az ember. A méhek érzékelése. Méz és kvarc. A méhek mérge és a hangyák. A hangyasav jelentősége.


FEJEZETEK:

Ember és Világ. A szellem működése a természetben
1. A pillangók lényegéről
2. A kéksav és a nitrogén, a szénsav és az oxigén
3. Ember és Föld északon és délen
4. A hidrogén lényegéről
5. Az üstökösök természetéről
6. Az anyagok hatása a világegyetemben és az emberi testben: vas és nátrium
7. A gyermekbénulás okairól - a növények növekedéséről
A méhek lényéről
Megjegyzés Müller úr méhekről tartott előadásához
8. A méh és az emberek
9. A méhek érzékeléséről
10. A méz és a kvarc
11. A mézről
12. A gubacsdarazsakról
13. A méhméregről és a hangyákról
14. A hangyasav jelentősége
15. Lóheresav, hangyasav, szénsav a természetben

Fordította Malomsoky Ildikó
Lektorálta Nagy Ildikó