"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

A nevelés mint társadalmi kérdés

A Waldorf iskola pedagógiájának spirituális, kultúrtörténeti és társadalmi alapjai

6 előadás, 1919. aug. 9–17., Dornach

Rudolf Steiner, 1919 (GA 296)

TARTALOM:
A jelen történelmi követelményei. A gyermek nevelése. Utánzás, tekintély és szeretet. A görög és római lelkialkat nyomai a jelen lelkiségében. Az áru, a munka, a tőke fogalmának összefüggése az imaginációval és testvériséggel, az inspirációval és egyenlőséggel, az intuícióval és szabadsággal. A nevelés és a tanárképzés. Az emberi intelligencia metamorfózisai. Az egoizmus legyőzése. Az ember beleereszkedése a jelenkorba.


FEJEZETEK: