"A mechanizáció nem tartóztatható fel, ... a kultúra arimanizálódást igényel. De mellé kell állítani azt, ami az ember bensejéből fakad, és ami az imaginációban, inspirációban és intuícióban ismét bölcsességet, szépséget és erőt hoz létre. "
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

Nevelésművészet az ember lényének megismeréséből

7 előadás, 1924. aug. 12–20., Torquay (Anglia)

Rudolf Steiner, 1924 (GA 311)

TARTALOM:
A tanárok és nevelők számára szükséges érzület és lelkialkat a pedagógia művészetének kialakítása érdekében. Módszertani utalások az egyes nevelési területek és tanítási tárgyak szempontjából. Az ember megismerésén alapuló tanítási gyakorlat.


FEJEZETEK:

7. - Torquay, 1924. augusztus 19.

[Az ásványtan a tizenkettedik életévtől. Az egészből indulunk ki. A fizika tanítását az élethez kapcsoljuk. Szólítsuk meg a fantáziát. Az elfáradásról. A ritmus lényegéről. A fogalmazás. A tanításnak illetve a nevelésnek az élethez kell kapcsolódnia, s az életből kell kiindulnia. A valóságtól idegen gondolkodásról. A tanári konferencia, mint az iskolaszervezet lelke. A fiúk és lányok számarányának hatásáról az osztályban. Az alacsonyabb képességű gyermekekről való gondoskodásról. Mindennemű tanítás felismerést kell, hogy ébresszen a gyermekben az embernek a világban betöltött helyzetéről. Az élet megértéséről a technikatanítás által. A kézimunka-tanításról. A bizonyítványról. Tartsunk kapcsolatot a szülői házzal a gyermek megértésének érdekében.]